Hydraulic engineering and water resource development projects
In: Schriftenreihe der GTZ 200
In: Infrastructure 1987
662 Ergebnisse
Sortierung:
In: Schriftenreihe der GTZ 200
In: Infrastructure 1987
In: Journal of risk research: the official journal of the Society for Risk Analysis Europe and the Society for Risk Analysis Japan, Band 7, Heft 6, S. 581-597
ISSN: 1466-4461
In: Pentagon Press and Infinity Foundation series
With the exception of our neighbor to the west, Nevada, Utah receives less annual average precipitation (approximately 13 inches) than any of the other 50 States. The average rainfall for the United States is approximately 30 inches per year. As a result, water problems and solutions have always played an important role in Utah. To assist in providing solutions to state, national, and international water problems and to develop a world-class facility for water research, plans began as early as 1949 to construct a water research facility at Utah State University. Through funding provided by the Utah State Legislature, National Science Foundation, and the National Institutes of Health, the Utah Water Research Laboratory was completed in 1965. The Utah Water Research Laboratory (UWRL) is home to Utah State University (USU) faculty, staff, and students who work in the areas of water resources, hydrology, groundwater, wastewater, water quality, air quality, hazardous waste remediation, natural systems, and hydraulics. Of the facilities 80,000 square feet of floor space, approximately 50,000 square feet are dedicated to the hydraulics laboratory, the subject of this paper. UWRL hydraulics research contributions over the past 39 years have been diverse. A partial list of areas of contribution include hydraulic structures, pump stations, hydraulic flow resistance of plants in channels, erosion control, cavitation, transients, culverts, storm grates, hydraulic flow resistance in pipes, flow metering, and more. This paper describes the UWRL's hydraulics lab capabilities, previous contributions to the field of hydraulics, current focuses, and vision of experimental hydraulics in the future.
BASE
In: Österreichische Wasser- und Abfallwirtschaft, Band 72, Heft 7-8, S. 291-307
ISSN: 1613-7566
AbstractExponential growth of computational power in the past decade on one hand and the success of numerical models in studying hydro-environmental flows on the other hand lead to an increasing usage of this technique in hydraulic engineering problems. In particular, three-dimensional numerical models are becoming the industry standard, especially in problems where capturing three-dimensional flow characteristics are important. Additionally, with availability of open-source computational fluid dynamic (CFD) codes, this type of modelling is more accessible. Among these codes, OpenFOAM (Open Source Field Operation and Manipulation) is a state-of-the-art CFD code with an extensive range of features for engineering and scientific applications. In this paper, selected studies are presented which the authors carried out using OpenFOAM. These studies include a wide range of applications from implementation of the new algorithms to modelling a practical application in hydraulic engineering.
In: Hydraulic engineering for sustainable water resources management at the turn of the millennium Final program
In: Historical social research: HSR-Retrospective (HSR-Retro) = Historische Sozialforschung, Band 32, Heft 3, S. 200-214
ISSN: 2366-6846
'Bereits die erste Verfassung des Schweizerischen Bundesstaates von 1848 sah vor, dass der Bund Werke von öffentlichem Interesse unterstützen konnte. Mit Hilfe dieser Bestimmung wurden in den folgenden Jahrzehnten die großen Flusskorrektionen (Rhein-, Rhone- und Juragewässerkorrektion) in Angriff genommen. Schon bald setzte sich allerdings in Fachkreisen die Erkenntnis durch, dass diese Korrektionen zu wenig weit gingen, um künftige verheerende Überschwemmungen zu verhindern. Auf Grundlage wissenschaftlicher Berichte forderten die Experten in den 1860er weiterreichende politische Maßnahmen, die nicht nur Großprojekte, sondern auch die Verbauung und Korrektion von Seitenzuflüssen und Wildbächen mit einschlossen. Diese Bestrebungen wurden jedoch vom Parlament abgeschmettert und blieben erfolglos. Erst die Jahrhundertüberschwemmungen des Jahres 1868, die einen Grossteil des Schweizer Alpenraumes betraf, sensibilisierten die Regierung und das Parlament dermaßen, dass nicht nur die zuvor gestellten Forderungen um ein Mehrfaches erfüllt, sondern mit einem neuen Verfassungsartikel und zwei Bundesgesetzen der Grundstein für eine eigentliche eidgenössische Wasserbaupolitik gelegt werden konnte.' (Autorenreferat)
In: Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6(10 (120), 6–15. doi.10.15587/1729-4061.2022.268977
SSRN
In: Environmental sciences Europe: ESEU, Band 30, Heft 1
ISSN: 2190-4715
Bereits die erste Verfassung des Schweizerischen Bundesstaates von 1848 sah vor, dass der Bund Werke von öffentlichem Interesse unterstützen konnte. Mit Hilfe dieser Bestimmung wurden in den folgenden Jahrzehnten die großen Flusskorrektionen (Rhein-, Rhone- und Juragewässerkorrektion) in Angriff genommen. Schon bald setzte sich allerdings in Fachkreisen die Erkenntnis durch, dass diese Korrektionen zu wenig weit gingen, um künftige verheerende Überschwemmungen zu verhindern. Auf Grundlage wissenschaftlicher Berichte forderten die Experten in den 1860er weiterreichende politische Maßnahmen, die nicht nur Großprojekte, sondern auch die Verbauung und Korrektion von Seitenzuflüssen und Wildbächen mit einschlossen. Diese Bestrebungen wurden jedoch vom Parlament abgeschmettert und blieben erfolglos. Erst die Jahrhundertüberschwemmungen des Jahres 1868, die einen Grossteil des Schweizer Alpenraumes betraf, sensibilisierten die Regierung und das Parlament dermaßen, dass nicht nur die zuvor gestellten Forderungen um ein Mehrfaches erfüllt, sondern mit einem neuen Verfassungsartikel und zwei Bundesgesetzen der Grundstein für eine eigentliche eidgenössische Wasserbaupolitik gelegt werden konnte. ; The first Constitution of Switzerland (1848) provided already the means to support tasks of public interest. On this basis, several large river trainings (Rhein-, Rhone- and Jurawaters) were carried out in the following decades. Yet soon the conviction prevailed within the circles of experts that this corrections did not go far enough to prevent future devastating inundations. Based on scientific reports, they postulated in the 1860s far-reaching political measures not only focussing on large river trainings, but also including the training of affluents and mountain torrents. These attempts were rejected by parliament and therefore remained unsuccessful. Only the centennial flood of 1868, which affected large parts of the Swiss alpine region, sensitised the government and parliament in such a way that the previously proclaimed measures were fulfilled. Moreover, with the implementation of a new constitutional article and two federal laws the foundations of a federal hydraulic engineering policy have been laid.
BASE
In: Land use policy: the international journal covering all aspects of land use, Band 54, S. 246-252
ISSN: 0264-8377
In: Schriften der Deutschen Wasserhistorischen Gesellschaft (DWhG) e.V. 12
In: STOTEN-D-22-03942
SSRN
In: Ecology and society: E&S ; a journal of integrative science for resilience and sustainability, Band 21, Heft 1
ISSN: 1708-3087